Školní poradenské pracoviště
Školní poradenské pracoviště (dále jen ŠPP) poskytuje poradenské a konzultační služby žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům. K hlavním cílům ŠPP patří iniciace aktivit vedoucích k vylepšení sociálního klimatu školy - posílení pozitivních vztahů mezi všemi subjekty školy, rozšíření oblastí primární prevence a zkvalitnění péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami.
Aktivity ŠPP zajišťuje výchovný poradce, metodik prevence, školní psycholog a školní speciální pedagog.
výchovný poradce: Mgr. Marcela Balcarová
tel. kontakt: 725 855 315
e-mail - balcarova@zsshk.cz
konzultační hodiny: čtvrtek 14:00 - 15:30 - nebo dle individuální domluvy
pátek 9:45 - 10:00 - prosím o domluvení schůzky předem telefonicky nebo e-mailem.
Náplň práce výchovného poradce:
- koordinuje práci s žáky se specifickými poruchami učení a chování
- ve spolupráci s pedagogicko-psychologickou poradnou zajištuje předmět speciální pedagogické péče a pedagogickou intervenci
- podává žákům a jejich rodičům informace z oblasti volby povolání
- zpracovává přihlášky ke studiu na SŠ
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
metodik prevence: Bc. Martina Šitinová
tel. kontakt: 724 391 680
e-mail - sitinova@zsshk.cz
konzultační hodiny: dle domluvy
Prosím o domluvení schůzky předem telefonicky nebo e-mailem.
Náplň práce školního metodika prevence
- metodická, koordinační, informační a poradenská činnost v oblasti primární prevence rizikového chování
- koordinace a realizace preventivního programu školy
- koordinace spolupráce školy s orgány státní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku prevence rizikového chování
- poradenská činnost rodičům a zákonným zástupcům žáků v případě výskytu nějaké formy rizikového chování.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
školní psycholog: Mgr. René Hůlek
kontakt: tel. 720 944 905
e-mail: hulek@zsshk.cz
konzultační hodiny: Út 8 – 16:30, St (pouze liché týdny) 8 - 14:00, Pá 8 - 16:00
Prosím o domluvení schůzky předem telefonicky nebo e-mailem.
Náplň práce školního psychologa:
Školní psycholog vykonává činnosti konzultační, poradenské, diagnostické, metodické a informační, pracuje se žáky, pedagogy i rodiči. Dokumentaci o svých činnostech vede v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů a etickým kodexem školního psychologa. Školní psycholog spolupracuje se specializovanými školskými a dalšími poradenskými zařízeními, zejména pedagogickopsychologickými poradnami, dále se zařízeními a institucemi zdravotnickými a sociálními, s orgány státními i nestátními, s organizacemi péče o děti a mládež apod.
Konzultační, poradenské a intervenční činnosti:
- Péče o integrované žáky
- Individuální případová práce se žáky v osobních problémech
- Krizová intervence a zpracování krize pro žáky, pedagogické pracovníky a zákonné zástupce
- Prevence školního neúspěchu žáků
- Kariérové poradenství u žáků
- Techniky a hygiena učení
- Skupinová a komunitní práce s žáky
- Koordinace preventivní práce ve třídě, programů pro třídy
- Individuální konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti výchovy a vzdělávání
- Konzultace se zákonnými zástupci při výukových a výchovných problémech dětí
Metodická práce a vzdělávací činnost:
- Metodická pomoc třídním učitelům
- Pracovní semináře pro pedagogické pracovníky (konzultace a metodické vedení)
- Koordinace poradenských služeb poskytovaných ve škole (výchovný poradce, školní metodik prevence, třídní učitelé)
- Koordinace poradenských služeb mimo školu a spolupráce se školskými poradenskými zařízeními, zdravotnickými a dalšími zařízeními
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
školní speciální pedagog: Mgr. Vladimíra Bůtová a Mgr. Jitka Svobodová
tel. kontakt: 720 944 595
e-mail: butova@zsshk.cz, svobodova@zsshk.cz
konzultační hodiny: dle domluvy
Prosím o domluvení schůzky předem telefonicky nebo e-mailem.
Náplň práce školního speciálního pedagoga
- Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka, stanovení intervenčních postupů.
- Dlouhodobá i krátkodobá individuální speciálně pedagogická péče za účelem naplňování podpůrných opatření pro žáky (reedukační, kompenzační, ...).
- Besedy, osvěta směrem k zákonným zástupcům.
- Metodická pomoc třídním učitelům i dalším pedagogickým pracovníkům, individuální konzultace, semináře.
- Vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, jejich vřazení do vhodného stimulačního programu.
- Participace na vytváření školních vzdělávacích programů, individuálních vzdělávacích plánů, plánů pedagogické podpory.